Enkle trenings tips!

Som noen veit så har jeg vært en feit sjokoladebolle! Og nå har jeg jo blitt ganske så mye bedre enn det jeg var for 2-3 år siden. Og derfor vil jeg dele ut noen få tips hva jeg har gjort for å komme hit jeg er i dag.

En ting jeg må først si, jeg ofret ganske en del ting for å komme hit jeg er i dag. Jeg kan hvertfall oppsummere hva jeg har ofret: 
- Jeg ble mer asosial
- Jeg hadde humørsvingninger ofte som igjen gikk utover mine nærmeste og medmennesker
- Jeg fikk mer konflikt med daværende kjæreste
- Skolen ble dårligere og dårligere (dårlig konsentrasjon)
- Hadde dager med bra og dårlig selvtillit 
- Mindre energi til tider
- Tanker om å ta shortcut (doping,bol)
Men dette er "feil" jeg har gjort! Det er sånne ting du klarer å oppretholde samtidig som du har strukutrert på trening. Men jeg var ikke smart nok til å takle så mange ting på en gang, alt som var i huet var å trene!
 

Men trikset mitt for å komme hit jeg er nå:
La om kostholdet mitt til noe som er mye sunnere og smaker dritt, eller det smakte hvert fall dritt på starten, men man blir vandt til det. Kosten består nå av høyt proteininntak av kylling, fisk, biff og egg, karbohydrater av grønnsaker, frukt og ris, fett fra nøtter og sunne olje varer. 

Begynte også å trene mer i rutine og satte meg rettferdige og gjennomførbare mål, og etter jeg har nådd det første målet så satte jeg meg nytt mål Delemål). Også satt jeg alltid opp de riktige programmene som hjalp meg med å nå målene.

Motivasjonen fikk jeg av føre treningsdagbok, fordi der kunne jeg se åssen fremgangen har vært. Andre motivasjons faktor var å stelle meg foran speilet og fant negative og positive sider av meg selv, de positive sidene prøvde jeg å opprettholde og de negative sidene prøvde jeg å jobbe med. 
Om du trener med noen så er det en annen veldig god motivasjons metode, om han/hun er større og sterke enn deg så skulle du alltid prøve å ta dem igjen, eller om dem er litt mindre store og sterke enn deg så skal du prøve alltid å ikke la dem komme forbi deg!

Fast tips to fatburning and build muscels:

Dette er mine meninger.
- Morgen kardio eller powerwalk uten mat i magen er den beste fett-forbrennende metoden
- Kardio i seg selv er bra fett-forbrennende metode
- Low carb er den beste dietten for å gå ned i vekt
- ZMA funker bra for søvnen
- No-xplode funker bra når du skal bli gira og pump til treningen
- Koffeinpiller virker til å holde våken under treningen 
- Aminosyrer og proteintilskudd holder det den lover 
- 5x5 programmet er det beste til å øke i styrke
- 10x10 programmet er det beste til å øke i volum
- Høyt musikk under trening skjerper din konsentrasjon
- Rasker carb etter trening gjør deg våken igjen
- Sunn frokost gir deg energioverskudd utover dagen

 

 

6 kommentarer

Anniken (kommentere tilbake)

31.10.2011 kl.12:08

Gode tips! :)

Kommenter tilbake ? :)

Iselin Olsen

31.10.2011 kl.12:23

kjempefin blogg!

ha en fin dag videre<3

-hadde vært fint med en kommentar tilbake<3

camillacnn

31.10.2011 kl.12:55

Gode tips!

Ha en fin dag vidre!:)

tjukk1

31.10.2011 kl.18:36

camillacnn: Tusen takk, du også! :)

clarsgaard

31.10.2011 kl.20:05

Man blir gjerne litt asosial når man trener såpass mye.. kjenner til den. Men det er mange gode tips her, og det beste er jo at du kan stå for de. Mange som bare skriver tips uten å egentlig vite hva de prater om.

Du har gjort en bra jobb :)

tjukk1

01.11.2011 kl.00:32

clarsgaard: Ja man blir sperra inn i en egen liten/stor boble:) Sant det er mye sånne tips på blogger som kommer så å si fra andre bloggere ;p

Tusen takk, er godt å høre sånt!:)

Skriv en ny kommentar

tjukk1

tjukk1

19, Moss

Jeg er da en gutt på 19år, som elsker trening og musikk. Målet mitt er å bli in good shape til sommeren. Kommer til å bli en "treningsdagbok" og snakk om trening og kosthold, kanskje noe hverdagslig også:) Som leser på denne bloggen nå

bloglovin

Kategorier

hits